In de ZorgNetwerk Omgeving (ZNO) werk je samen met meerdere zorgverleners van verschillende organisaties* aan persoonsgerichte zorg. De ZNO biedt onder andere dashboards waar gegevens van de verschillende organisaties* zichtbaar zijn (als relevante toestemming is gegeven en toegang is aangevraagd). De ZNO heeft daarnaast ook de mogelijkheid om taken klaar te zetten voor de cliënt, zoals vragenlijsten, informatietaken en meetopdrachten.
Deze onderdelen zijn belangrijk om te weten:
1. De ZNO is toegankelijk via een knop in je eigen systeem.
2. Voor gegevensuitwisseling moet per organisatie éénmalig per cliënt toestemming geregistreerd worden, zodat wat door die organisatie is ingevoerd ook zichtbaar mag zijn voor de andere organisaties.
3. Voor gegevensuitwisseling moet per organisatie éénmalig per cliënt toegang aangevraagd zijn tot de gegevens van de andere organisaties, zodat de gegevens ook daadwerkelijk zichtbaar worden in de ZNO
*In het begin zijn alleen huisartspraktijken aangesloten. Er wordt nog gewerkt aan het aansluiten van andere type organisaties/zorgverleners en welke gegevens wel/niet voor hen inzichtelijk gaan zijn.
Hulp nodig?
Vragen over de ZNO: Doe dat via de ‘?’ knop in de ZNO of stuur een e-mail naar info@hinq.nl. Hoe duidelijker de omschrijving van het probleem, hoe sneller je geholpen kunt worden. Stuur bijvoorbeeld een schermafbeelding mee.
Controleer ook of er geen storingen zijn (geweest) op het moment dat er een technisch probleem voorkwam.
Vragen over persoonsgerichte zorg: Medrie heeft een informatiepagina met alle informatie rondom zorgprocessen en persoonsgerichte zorg.
Dit klopt. Deze functionaliteit wordt nog ontwikkeld, en verwachten we in mei/juni beschikbaar te maken.
Wanneer er veel gegevens uit Medicom moeten komen wordt de laadtijd langer. Daarom worden eerst de gegevens uit de laatste 4 maanden getoond en kun je optioneel alles laden als je meer wilt zien.
Om gegevens uitwisselbaar te maken, moet de cliënt in Medicom voor MGN zijn aangemeld/vrijgegeven. Controleer of dit het geval is. Als de cliënt nog niet is aangemeld, doe dit dan. Het kan daarna ongeveer 15 minuten duren voordat alles gesynchroniseerd is. Was de cliënt al wel aangemeld en de gegevens laden niet? Neem dan contact op met de helpdesk.
Zorgverleners van andere organisaties kunnen via de ZNO toegang tot de gegevens vragen als:
HINQ houdt een logging bij rondom inzage van de gegevens. Deze informatie is op te vragen door de FG van Medrie.
Komt de cliënt er niet uit, laat hem dan contact opnemen met de helpdesk van Ivido zodat zij direct met de cliënt kunnen schakelen.
Ben je afwezig en moet een collega bij jouw cliënten naar voltooide taken kijken? Je collega kan zichzelf als deelnemer toevoegen aan de door jou gestarte zorgmodule en zo ook taken bekijken en beheren.
Meer informatie hierover vind je in dit artikel.
Hieronder zijn video’s te bekijken met meer informatie over de ZNO, wat er in de ZNO zit, en hoe je bepaalde dingen in de ZNO kunt doen.
1. Wat is de ZNO en hoe open je die vanuit je eigen systeem.
2. Zorgmodules (taken voor cliënt), hoe beheer je die, en hoe verstuur je taken.
3. De viewer: Hoe werken de dashboards, en wat te doen rondom toestemmingen en toegang tot de gegevens.
Handleiding: Overzicht Medrie
Helpdesk: Alle handleidingen
HINQ is dé zorgnetwerk coöperatie die naast een zorgverlener staat en samen oplossingen ontwikkelt, implementeert en monitort op het gebied van hybride, passende netwerkzorg. HINQ werkt zonder winstoogmerk, via de MedMij standaarden en heeft een NEN certificaat.